1.10.2008

geografie,clasa a VII a


Un exercitiu dinamic si atractiv !
Ghicitoare
Africa este maare cat un continent ! E foarte usor sa te ratacesti aici;totusi, daca vei reusi sa raspunzi la toate intrebarile , vei gasi intotdeauna drumul bun fara sa-ti faci griji !
Asadar :* gaseste raspunsul corect
*marcheaza-l pe harta de fiecare data


Africa
1- Sunt tara piramidelor !
2- Eu sunt fluviul care traverseaza aceasta tara !
3- Eu sunt cel mai mare desert al lumii , strabatut de acest fluviu !
4- Sunt o tara renumita pentru parcurile mele nationale dar si pentru safari-uri
5- Sunt un lac mare si port numele unei regine engleze !
6- Sunt cel mai inalt punct din Africa , situat in Tanzania !
7- Sunt tara cea mai bogata din Africa ; o vreme am fost si rasista ;
incepand cu Nelson Mandela situatia s-a ameliorat !
8- Sunt cea mai mare tara din Africa Centrala . Astazi port alt nume ...
9- Sunt cea mai populata tara africana si capitala mea este Lagos !
10- Sunt cea mai mare tara din regiunea Maghreb si sunt ravasita de 10 ani de razboi civil .

Permite elevilor
* sa se apropie de marile repere geografice ale Africii
* sa utilizeze harta
* sa selecteze informatia

Sugestii :
* se lucreaza in grupuri de 2-3 elevi
*cei mai ,,rapizi ‘elevi vor construi alte ghicitori dupa acelasi
model sau dupa un altul propus chiar de ei
*intr-o varianta ,,elaborata''exercitiul poate fi mai complex;
* exemplu :
Maghreb este o pasăre sfântă. Trupul ei este...1..., aripa sa dreaptă ...2.., iar cea stângă, .....3.
( Algeria , Tunisia , Maroc - proverb arab)

Niciun comentariu: